Omatoiminen harjoittelu ja liikunta

Omatoiminen harjoittelu ja liikunta

Polku:

Kannustamme pelaajia omaehtoiseen harjoitteluun normaali joukkuetoiminnan lisäksi.

Kehittyäkseen jalkapalloilijana pelaaja tarvitsee seurassa tapahtuvan joukkueharjoittelun lisäksi runsaasti laadukasta omatoimista harjoittelua. Jaamme CoachTools järjestelmässä jaetaan omatoimiharjoitteita, joiden lisäksi kaikkia pelaajia kannustetaan liikunnaliseen elämäntapaan myös vapaa-ajalla.

Jos tavoite on huippupelaajaksi, harjoittelun määrä tulisi olla noin 20 tuntia viikossa, ikäluokasta riippuen (joukkueharjoittelu, omatoiminen harjoittelu ja mahdolliset pelit). Oma valmentajasi antaa neuvoja omatoimiseen harjoitteluun.

Vinkkejä omatoimiseen harjoitteluun

  • Tule treeneihin pyörällä tai kävellen aina kun se on mahdollista
  • Keskity ja tee suoritukset aina huolella
  • Tee paljon toistoja, aina keskittyen
  • Pyydä apua ja neuvoja valmentajaltasi

Palloliiton sivulle on koottu lisää vinkkejä omatoimiseen harjoitteluun
palloliitto.fi/ajankohtaista/vinkit-omatoimiseen-harjoitteluun

Seuraava HST työkalu – tiedostojen ja harjoitteiden nimeäminen MiPK valmennuslinjassa
Sivun sisältö